Capsim- capsam, o el plaer de jugar amb capses de cartró. Ja fa uns quants anys que a l’escola proposam aquesta activitat per als fillets i filletes d’infantil i primer de primària durant unes quantes sessions de psicomotricitat. S’aposta per transformar tota la sala i buidar-la del material habitual: coixins, matalassos, plínton, gronxador, barra d’equilibris… L’espai s’omple simplement de capses de cartró: grosses, petites, gegants… i s’ofereix com un regal per a l’exploració i el joc.
Es crea, per tant, un escenari on passen moltes coses i l'espectador - en aquest cas, la mestra- es meravella del que veu.
A pesar de la senzillesa del material i de l’espai, la proposta pretén provocar diferents accions per part dels alumnes:
La construcció, tot creant estructures amb el material.
L’exploració de les qualitats sensorials.
L’experiència estètica, on les instal·lacions esdevenen composicions artístiques.
El joc simbòlic, en el qual a una capsa qualsevol se li atribueix un significat. I aquí la transformació a partir de la manipulació dels materials és un aspecte important.
La representació, com a mitjà per recordar i comunicar el que s'ha viscut.
I l’experiència corporal, cosa quasi inevitable en els fillets i filletes d’aquestes edats. Quan el moviment és una necessitat i l’assaig amb les postures i el cos esdevé una font inequívoca de plaer, de benestar.
On s'estarà millor que embolcallat dins una capsa de cartró?
On s'estarà millor que embolcallat dins una capsa de cartró?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada